Sunday, March 1, 2009

::bizi::serabut::

salamzzz pd pembaca sekalian...actually just for u ima...my fan ahaks!....huh...mmg takde masa aku nk update blog ni wei...blk semgu sekali pun aku update facebook jek....takper la ekk..janji blog ni masih bernyawa hehe....al maklum la aku baru setart keje....so serba tak reti la dibuatnya...dah jadi cikgu sepenuh masa adusss....takde ms sgt nk lepak2 time keje....ader ms free pun aku rehat amik nafas untuk kelas seterusnya nnt ekekeke...penat ooo....ibarat nk msk kelas tu aku nk g berperang...senjata aku rotan la apa lagi hua hua...kalau terlupa aku guna buku teks la hempuk budak2 degil tuh....ganaz je bunyik nyer ye....itu realiti nya....percaya atau tidak gitu la cikgu cikgi seharian di sekolah...menjerit, menempik hua hua...mcm2 ahh....dua kelas teratas je kot yg makan saman...ajar diaorg pun hati senang je....aku takde ler dpt kelas atas weiiii....cikgu baru kena train ajo kelas bwh ler arghh!!!...kalau tak kuat iman....mmg bleh sakit jiwa....hehe....kot2 pembaca yg tingin nak jadik cikgu, pk byk kali dulu arrr...dpt sekolah yg ok takper...yg ko phm2 saja lah....BUT niat nak jd pendidik tu murni....cuma kena sabar giler2 ms di awal perkhidmatan tu..sbb nk biasakan diri...bagi aku dah lama2 nnt okay jer....kdg2 nk tergelak pun ader tgk gelagat budak2 wpun menyakitkan ati hehehe...mcm2 pe'el ader...agaknya dah semulajadi bila dah jadi cikgu..mrh mcm mana pun kita kesian jugak kat diorg....hehe...tah la...apa pun mmg ngah bizi kat sek skang ni...awal2 taun ni aktvt ko k dan sukan sek la apa lagi..sabtu ni sekolah aku sukan...pas hbs sukan aku chow la blk png....isnin kan cuti maulud nabi...haaa...menarik tuh!!

meh aku citer sket psl sek tmpt aku berkhidmat....bleh la kot nk story sket2...sbb baru lg kan...namanya smk seri teja....nun kat gopeng, jln nk ke kota bharu perak...bkn kelate aarr ahaks!!...kira msk kg sket la....pelajar2 nya di kalangan owang kg di sekitar situ la...latar belakang biasa ajer....ibu bapa byk yg kerja buruh, estet dan kerja sendiri shj....so phm2 jer la anak2 diaorg mcm mana....kesedaran nk belajar tu amat kurang....dtg sekolah hanya nk jumpa kawan untuk main2 ajer....mmg diaorg sendiri ckp tujuan gitu depa dtg sek hua hua..sabo jer la weiii...so cikgu nyer la yg penat....keep nasihat dan terus nasihat....tah bila diaorg nak sedar.... Tuhan jer la yg tau....kdg2 rasa g sek mkn gaji buta jer...g sek membebel jer..ngajar nyer tidak...abih tu dah kelas bising mcm hapa jer....langsung tak hormat cikgu di depan...wat mcm tak wujud...kena la bebel dulu smpi diaorg senyap dan ready for pnp....tu pun jap jer senyap nyer...kita stop seminit pun dah mula bising mcm kedai kopi balik....so mmg kena prepare mcm2 la bagi aku utk kelas mcm ni....jgn bg ms terluang kat diaorg dlm kelas....kalau x alamat jd pesta muda mudi ler jwb nyer....aduusss.....cabaranya weiiii....wat ms ni aku ok ajer....memula mmg terduduk juga dibuatnya....cuma tmbh cabaran aku kena ajar subjek bkn option aku....aku kena ajar KH, SC dan Amalan BM utk kelas peralihan...ajo budak cina ckp melayu ayoyo..mcm ayam ngan itik jer weiii...huh!!! cabaran lagi!!! yang subjek sains..hhmm kan pnp dlm BI...kelas belakang mana la nk phm...kita terang dlm BM pun depa susah nk phm inikan dlm BI...hhmm tak tau lah...sbb setengah tu nk belajar...sbbkan dlm BI depa jd fedup, sbb amik masa depa nk phm...cikgu pun perit juga...kena bilingual...penat dibuatnya!! tp ajar dlm BI tu bgs juga sebenarnya..tp mgkin kena pinda sket la dasar ni...so wait n see kptsn kpm nnt...kan tengah hot skang ni...dbp dah mareee...ekekeke.....

so apa lagi nk citer ekkk....dlm pala otak ni nk tgu dpt tukar ke png jer....tah ler penat ulang alik...duit pun tak dpt nk nyimpan sgt...duit abis atas jalan jer....wawawawa....dugaaan!!...tak tahu la bila dpt tukar, mkn taun juga rasanya....ngah usaha guna kabel besi ekekeke....tgk la luck cemana....gaji pun tak dpt lagi ni....aduss...ni pun cabaran hebat gak....jenuh berhutang la aku skang ni...keliling pinggang ekekeke....

sampai sini dulu lah....kot ade citer beh2 kat sekolah aku nnt...aku story mory....cu frenz...

2 comments:

ima said...

haha..aku memang your no 1 fan..ahaks..

bravo!!!smbil dok baca experience ko ni teringat aku zaman kite jadik budak2 dulu,gamaknya perasaaan cikgu2 kite camtu jugak la kot...ahaks, mencabar..

l.y.s.s.a said...

mekasih...teruskan jadik peminat aku...sapa lg nk bc blog aku ni hik hik...mmg teringat juga zmn kita jadi student dulu..tp kita baik2 je kan...cikgu pun rilek jer ngajo kiter...ni cikgu jadik demam dibuatnya...hohoho...